×
Életmód

Fogyni szeretnél? Megmutatjuk, hogy milyen ételeket csempéssz az étrendedbe!

Gál Orsolya

Elhatároztad, hogy idén nyárra leadsz pár kilót? Az egyrészes fürdőruhát ebben az évben bikinire cserélnéd? Megmutatjuk neked, hogy milyen ételekkel növelheted a fogyókúra hatékonyságát! Válassz ezek közül, ha te is karcsúbb alakra vágysz!  


Zabpehely

A zabpelyhet leginkább reggel válaszd, hogy a nap során kellő energiád legyen a feladataid ellátásához és az edzéshez. Mivel lassú felszívódású, magas rosttartalmú szénhidrátforrás, így hosszabb ideig érzed majd magad jóllakottnak, mint ha péksüteményt vagy kenyeret fogyasztanál. Magas fehérjetartalma pedig remek tápanyagforrás az izomzatodnak. Ízesítsd például bogyós gyümölcsökkel és alacsony zsírtartalmú tejjel!




Csirkemell

Kiváló, zsírszegény fehérjeforrás, amivel táplálod az izomzatodat is, így az a diéta során nem fog leépülni. Alacsony a kalóriatartalma, emésztése ugyanakkor több energiát igényel, így hosszabb ideig érzed majd magad jóllakottnak. Roston sütve vagy grillezve fogyaszd, és válassz hozzá magas rosttartalmú zöldségeket, így egy igazán alacsony kalóriatartalmú ebédet kapsz!


Tengeri halak

A csirkemellhez hasonlóan remek fehérjeforrás, ami segíti az izomzat regenerációját, építését, megtartását. Ugyanakkor magas telítetlen zsírsav tartalma tisztítja az ereket, és megakadályozza a koleszterin lerakódását. Fogyaszd roston sütve vagy grillezve, valamilyen zöldséggel vagy salátával! Ahogy  a csirkemellet, a halat is bátran eheted vacsorára, de a köret már ne tartalmazzon szénhidrátot!


Bogyós gyümölcsök

A bogyós gyümölcsök kiváló vitamin- és ásványianyag-forrást jelentenek a diéta idején, ráadásul antioxidáns tartalmuk sem elhanyagolható. Csökkentik az édesség iránti vágyadat is, jóllakottá tesznek, magas víz- és rosttartalmuk pedig segíti a szervezet méregtelenítését. A szeder, a ribizli, az áfonya, a málna és az eper egyaránt remek választás.


Citrusfélék

A citrom, a narancs, a lime, a pomelo, a grapefruit és a többi citrusféle is kiváló társad lesz a zsírégetésben. Fanyar ízük csökkenti az étvágyadat, miközben szervezeted rengeteg vitaminhoz jut. Tisztul a máj, a vese, ami szintén segíti a szervezet egyensúlyának helyreállását. A citrusfélék emésztést segítő, méregtelenítő hatásúak, a citrom pedig különösen fontos szerepet játszik a szervezet optimális pH-szintjének visszaállításában.



Zöld tea

Koffeintartalma élénkítő hatású, gyorsítja az anyagcserét és a zsírégetést. Antioxidáns hatása segít a szervezet megfelelő működésében, hiszen megszabadít a káros szabad gyököktől. Koffeintartalma lassú, elnyúlt felszívódású, így nem tapasztalhatsz hirtelen fáradást, mint a gyorsabb felszívódású koffein esetén. Méregtelenítő hatása segít a narancsbőr elleni küzdelemben is. Arra ügyelj, hogy lefekvés előtt 4-6 órával már ne igyál zöld teát, a nyugodt alvás érdekében.


Kávé

A zöld teához hasonlóan koffeintartalma segíti a magasabb energiafelhasználást, illetve ébren tart és felpörget, amikor az alacsony szénhidráttartalmú diétás étrend mellett fáradtabb lennél. Serkenti az anyagcserét, salaktalanító és méregtelenítő hatású. Az utolsó kávé után legalább hat óra teljen el lefekvésig, hogy békés, nyugodt legyen az éjszakád!


Erős paprika

Az erős paprikában található kapszaicin segíti a zsírégetést és a súlyvesztést. Ha kifejezetten szereted a csípős ételeket, akkor a diéta idején sem kell lemondanod az erős paprikáról. Számos zsírégető hatású táplálékkiegészítő termék is tartalmaz kapszaicint az anyagcsere serkentő és fogyást segítő hatása miatt. Emeli a testhőmérsékletet, ezáltal fokozza az energiafelhasználást, és így a fogyást.


Fehérjeturmix

A húsokhoz hasonlóan a magas fehérjetartalom alapvetően itt is az izomzat regenerációja szempontjából fontos. Emellett pedig a fehérje lassú lebontása segít abban, hogy tovább jóllakottnak érezd magad. A fehérjeturmix nagy előnye, hogy az édesség iránti vágyat is csökkenti. Eheted akár zabpehelyre öntve is reggeliként, vagy zabpelyhes süteménybe sütve egészséges desszertként.


Fehérjeszelet

Akárcsak a fehérjeturmix vagy a húsok, a fehérjeszelet is a magas proteintartalom miatt előnyös. Akárhol fogyaszthatod, kis helyen elfér, remek tápanyagforrás, és akár egy ebédet is helyettesíthetsz vele. Sokféle ízben kapható, hogy megtaláld a számodra tökéletest.